C2C - podsumowanie i analizowanie

Nareszcie w domu , uff na nogach od prawie 30h. Ominę może nudne kwestie z wybraniem super ścieżki sql server oraz to że miałem dostęp tylko do quizu kat. tego właśnie.

Zaczynamy
Wyruszamy z Poznania o 3:00 - dziękuję grupie PG.NET za przewóz osób w obie strony, nie wiem kto był sponsorem [ firma cognifide - dziękuję Adamowi ] ale naprawdę duży +. Podróż mineła dosyć szybko , miejscami czułem jak moja głowa odbija się do drogi - nasz Polskie drogi... - tak mój drogi.
Przyjazd na miejsce ok 8:30. Pierwsze wrażenie to ładny budynek UAM biologii. Rejestracja nawet przebiegała dobrze , jakies kanapeczki oraz herbatka lub kawa - tak witali nas ludzie z MS [ grup offline'wocyh jak i jednostki MS'u ] - dodam że każdy z nich robił to dla swojej chwały i sławy.


Radosław Kepa - Świadome planowanie zasobów dyskowych dla SQL Server.- Level 500++++

Generalnie chciałem omijać łukiem moją ścieżkę ale udałem się po nie wpuszczali. Na początku trochę miłych gestów , ludzie co tworzyli to witali się z każdym oraz wymieniali się imionami. Problem z mikrofonami był bombowy , gdyż sale obok siebie odzielone cienką ścianą i próba test mikrofonu dała mix , my ich prelekcje a oni nasza. Ale wracając do szczegółów.

Kępa - Pan Replikant - Pracuje w MS , człowiek super wiedz , to co pamiętam - narazie jeszcze nie ma slajdów.

Storage Tunning - ważna sprawa , inaczej nie wykorzystujemy maksymalnie danej nam mocy. Należy zwrócić uwagę na wyjście z out of the box configuration gdyż doposwanie pod każdy projekt to klucz do sukcesu.
Planować - maksymalnie wydajne , bo mamy zarabiać. Kombinować należy z RAID'ami.
LUN'y - należy tworzyć kilka lunów niż jeden wielki, wpływa na wydajność.
DAS jest lepszy od SAN
Patrzeć na aktualny stan sterowników - nie tyle o auktoalizacje co poprawny firmware.
Disk Select celigment - ustawienia partycji które pokrywa się z ilością dysków , tzw. które pokrywają się z istniejącymi.
Rozmiar Klastra - 8kB , zalecane 64KB

Tyle pamiętam - stan mój wiedzy przed i po wcale chyba nie wzrósł chociaż poznałem z czyms to się je oraz wiedze gdzie tego szukać - w książce Pana Replikanta

Ocena 7/10
+ Wiedza,wiedza i jeszcze raz wiedza
- Poziom napewno nie nowicjuszy , nawet osoby co brały udział ciężko rozumiały to co autor chciał przkeazać mimo że forma przejżysta była
- Za mało czasu na case study :(

Wniosek : Nie ma co pchać się na coś czego się nie rozumie. Bodajże Grzegorz Tworek na swoim blogu podziela inną opinię i wręcz zachęca to ja stanowczo odradzam ;)

Julia Lerman - My Favorite Entity Framework Tips & Tricks

Julia była ciekawym doświadczeniem , z uwagi na pisanie wszystkiego w Entity Framework ;) Napewno mój profesor by się ucieszył i potwierdził że nie ma lepszego języka niż [VB jej domyślny język - preznetracja w VB i C#] to.

Julia podała swoję 10 najlepszych tips and tricks , nie tylko dla vb.net. Miły charakter , ciekawa osobowość i dobre żarty - minusem to jej kobiecy głos który miał problem z rozejściem się po sali ( czemu nikt nie używał mikrofonu :) ?? )

Jeden z przykładów co mniej więcej pamiętam to działanie Generics output LINQ
chodziło o skorzystanie z Enteity aby nie wywoływać metody zadeklarowanej wcześniej a przekazać jej dane do tego framework'a , ponąć super sprawa - if weekend time free then MyEntietyFramework.Custom will work :)

Ocena 9/10
+ przykłady na poziomie , życiowe
+ dobre żarty i zabójcze quoty :)
- głosik ;( ( po cholere stał tam mikrofon to nie wiem )

Wniosek : VB.Net jeszcze pożyje z nami jakiś czas :)



Piotr Leszczyński - Kolejny kontener Dependency Injection? NIE - dziękuję! Czyli o koncepcji meta-kontenera słów kilka

Tutaj widać było klase w sobie - gościu bardzo dobrze się preznetował. Szacunek dla opanowania oraz kierowania słów we właśiwym kierunku. Ciekawym sposobem było unikanie kodowania * ja też tak zaczne robić , bo prawa murphego są nie do złamania * unikął w ten sposób pytań , a co jeśli napisze inaczej :) Sztuka w sumie dla sztuki, jak okazało się że istnieją już inne DI , które doskonale radzą sobie.
Nie pamiętam nazwy ale ktoś nazwał że choć zrobiomy "alligator" meta kontener i będzie to samo co omawiany produkt. Minusem było zadawanie pytań :)
Po pytaniach typowo pro, za które obiacne zostały nagrody , padały też pytania typu:
[p] ...
[o] Ale to nie jest tematem prelekcji :)
[JA] A jaki był temat prelekcji :P - dostałem Super ZÓŁTĄ czapkę od MS'u :)Teraz poprostu czekać aż jakiś dress mnie skopie ... :D

Ocena : 8/10

+ Za klase wypowiedzi
+ Za video-Visual-Demo :)
- Ale to już jest i działa

Wniosek: Wystąpienie i pokazanie swojego alpha beta produktu który jeszcze przechodzi wdrożenia itp. Czekam na więcej info ;)


Ingo Rammer - Hardcore Production Debugging of .NET Applications
Tutaj napewno się rozpiszę bo to chyba NAJLEPSZA prezentacja jaką widziałem , wógle nie wiedząc że takie coś istnieje. Zaczynamy i tu się rozpiszemy. Jego charakter mówienia po angielsku świadczył , wg. moich znajomych że był to izraliczyk mówiący z akcentem angielskim mówiący po anglieksu. Przechodzimy może do samej prezentacji.
Najpierw padło parę pytań oraz parę zdań z prezentacji , potem szok. Ja nie lubie prezentacji w power poincie i przeszedł do roboty. Fajny sposób miał z notowaniem tego co robił w trakcie, otworzył notatnik i zapisywał w nim wszystko to co potrzebne. Szybko pokazał programik , zaraz padło pytanie i odrazu odpowiedz. Sam potrafił pokierować tak tok prezentacji iż nie było pytania ani nawet chwili przestoju w jego prezentacji. Po prostu szok. Rewelacyjne pokazanie ost. programiku "microsfot user friendly":) , gdzie mówił ża każda opcja może spowodować iż będzie trzeba podłączyć do komputera drugi komputer aby z debugować program a trick z Global Flags powalił wszystkich - szczególnie iż wytłumaczył on jak Windows szuka skrótów ;)

Ocena 10+++/10
+ Super prezentacja
+ Super Humor
+ Super zakończenie
= TAK TAK TAK - proszę o taką na MTS 2xxx :)
Wniosek : Chce być tak dobry jak Ingo w obojętnie jakiej aplikacji w .Net


Artur Paluszyński - Interakcyjne sceny 3D w Windows Presentation Foundation
Przyznaje wchodząc na tą preznetację , miałem chęci gościa ( bo wcześniej nic nie słyszałem o Arturze poprostu wypunktować - sam dużo robie w WPF , nie wiem , zmęczenie i coś jeszcze wzbudziło we mnie agresje że to ja powiniem tam stać i to mówić). Każdy na sali był już bardzo zmęczony i oczekiwał czegoś ( zapewne) .
Co wzbudziło u mnie uznanie , to opanowanie oraz takie przekonanie tego co mówi Artur - mimo że godzina była 16:20 to On wcale nie był zmęczony , zachował się jak prawdziwy PRO. Boli mnie trochę że pokazywał rzeczy z 2005/2006 roku które są wręcz samplami ale smiało pokazywał to czego widownia chciała. Szacunek za pokazanie swojej pracy magisterskiej. Potem trochę pogadałem z Arturem i powiem że wiedzę to bardzo sporą ale do pewnego momentu :)
Ale faktycznie, to On stał tam i to on zasługuje na Uznanie - Dziękuję za powtórzenie wiadomości oraz ponowne popatrzenie na temat z innej strony. Mimo że o WPF tyle już słyszałem , tyle sam już mówiłem , to jak bym coś jeszcze nowego się dowiedział .
OCENA 9/10
+ Opanowanie
+ Mowa oraz uznanie na widowni
- stare przykłady
Wniosek : Mimo wszystko , dużo brakuję mi aby przeprowadzić taki wykład przed taką ilością osób - a na pewno nie po takim evencie - szacunek
P.S.
Po konferencji koledzy z Grupy nadali mi nick Ninja bo mimo że miałem wejściówke na SQL to mnie tam nie było :)

7 komentarze:

Piotr Leszczyński pisze...

Cześć,
Tu osoba wprost zainteresowana - chętnie dowiedziałbym się więcej szczegółów na temat gotowego rozwiązania, o którym napisałeś, bo ja niczego takiego nie znalazłem.

klm pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
klm pisze...

Odnosnie najlepszej prezentacji. Faktycznie byla bardzo dobra. Ingo szybko pisze :). Niemniej jednak proponuje Ci zahaczyc o materialy z konferencji typu BlackHat i podobne ;) Wtedy dowiesz sie jeszcze wiecej nt. HardCore debugging.

Andrzej Piotrowski pisze...

Piotr -> Wyśli e-mail'a to odpowiem - chodzi o to iż jest to jeszcze konkurs i nie mogę się z tym afiszować.
Klm -> Dziękuje

Do C2C -> Prosił bym o wcześniejsze na przyszłość informowanie iż takie zostanie umieszczony wpis :)
Nie robi się takiej samowolki :P

Piotr Leszczyński pisze...

Chętnie... tylko nie wiem jaki masz adres :).

Do mnie to p.leszczynski[tegoniepisz]gmail.com

Andrzej Piotrowski pisze...

Hahah :)
Znaczy się wyrażam zgodę :) Ale chodziło mi o jakiś e-mail czy coś, tak jak mówi to prawo. Nie chce poprostu potem aby wyszło tak jak z wykopem że pokazuję się rzeczy z gazet które są ich własnością :)

Dziękuję za możliwość uczestniczenia w tym i przepraszam jeżeli ktoś źle przeczytał moje intecję ;)

Anonimowy pisze...

Dzięki stary za ocenę :) Cholera serio myślałem, że wiecej będzie na sali adminów SQLa niż developerów :) Cieszę się, że zboczyłeś :) i wpadleś wlaśnie na moją pogawędkę.

Radek Kępa